גפן בת ה- 9 בשיר לזכרה של דודתה, נועה אנגלנדר ז"ל, שנרצחה ב"נובה" ב7.10

השיר מתבסס על הלחן של "רונדלים" ומדגיש את החיים של נועה – שמחים, מחייכים, צוחקים, חיים של אושר
ואהבה.

28 בנובמבר 2023

ב7.10 החיים של משפחת אנגלנדר מקריית ביאליק התהפכו, נועה בת ה-23 נסעה לבלות עם בן זוגה במסיבת הטבע "נובה" ברעים ונרצחה על ידי מחבלי החמאס.
הוריה של נועה, יעקב ולאה כתבו עליה: "נועה הילדה עם החיוך הניצחי, שידעה לקבל, להכיל, ולהתמודד, עם כל דבר שנקרה בדרכה, ותמיד בדרך הכי ריאלית ומעשית.
הילדה עם התכונות המיוחדות והאציליות ובעיקר טוב הלב עם נתינה אינסופית, אהבת האדם, מהיום שנולדת היית מושלמת, יפהפייה, שובה ושוברת לבבות, דעתנית ורודפת צדק, אוהבת לרקוד ואומנית בלב בנשמה ובמציאות, אין אף אחד שיכל לעמוד מול קיסמך. וכשהצבת לעצמך מטרה שמת את הכוונות על המטרה ותמיד השגת אותה. נועה חלמה להתחתן ולהקים בית לה ולבן זוגה נעם ברמת הגולן ושם גם להגשים את חלומה ולהקים את מפעל חייה : פיתוח של מוצרי איפור רפואיים שיתנו מענה לפגיעות עור משמעותיות.
תכננה ללמוד כימיה ומנהל עסקים. כל חלומותיה נגדעו באחת. נועה היית לנו הבת והאדם המדהימה ביותר שהורים יכולים לבקש, עם חלומות, שאיפות וההצלחות שרק חלק קטן מהן הספקת לממש.

נונוש אנחנו בטוחים שאת ממשיכה לרקוד עם נעם על העננים.
לכי לזרוח כמו שמש, יש לך כנפיים, תעופי רחוק.
להתראות נונוש היקרה שלנו מתגעגעים ואוהבים אותך תמיד"

גפן, אחיינית של נועה הייתה קשורה אליה מאוד. ההורים שלה מספרים שנונוש הייתה מודל לחיקוי לגפן. תמיד דיברה עליה, ביקשה להפגש איתה, חיכתה לימי כיף איתה. היום, גפן מדברת עליה כל הזמן, מזכירה אותה ביומיום וחושבת עליה הרבה.

אחרי המקרה, באמצע השבעה על נועה, גפן כתבה שיר על נועה. גפן, רק בת 9, הסתמכה על הלחן של "רונדלים" של סטטיק ורשמה שיר שתואם את כל מה שנועה הייתה עבורה.
השיר, כמו נונוש, שיר שמח. מספר כמה נועה אהבה את החיים, אהבה לחגוג ולשמוח, אהבה להיות מוקפת בחברים ומשפחה ואהבה את נעם (בן הזוג של נועה, שנרצח ביחד איתה במסיבה).
אמא של גפן, מיה, שמעה את השיר עם המילים והציעה לגפן להקליט את השיר באולפן. גפן התרגשה מאוד והתאמנה שלושה ימים ברצף. לאחר ההקלטה, בעזרת המשפחה כולה וחבר של אבא של גפן, נאספו הרבה מאוד תמונות וסרטונים שנערכו לקליפ מושקע ומאוד מרגש. הקליפ, כמו מילות השיר, מדגיש את החיים של נונוש- שמחים, מחייכים, צוחקים…. חיים של אושר ואהבה.
הקליפ הוקרן לכל המשפחה והחברים באזכרת ה-30 לנונוש, בבית של הוריה. היה מרגש ועוצמתי. גפן התרגשה מאוד וקיבלה מחמאות ותפיחות בשכם מכולם. החברות של גפן כבר מכירות את השיר בעל פה ושרות אותו במפגשים חברתיים.

גפן, האחיינית, מצאה את הדרך להנציח ולזכור וגם להזכיר לנו את נונוש בדרך שלה. דרך המילים, התמונות, הסרטונים…


השאר תגובה

כתובת האימייל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים *

רדיו חם אש

Current track
TITLE
ARTIST

Background